اشعار شهید باهنر و شهید رجایی

 مرحبا ‌ای همدلانِ نیک‌بخت
عزمِ حق کردید و بَربَستید رخت

آفرین بر راه و رسمِ پاکتان
سیرِ عرفانی سوی افلاکتان

سال‌ها در عشقِ دین خوش سوختید
علم و ایمان را بهم بَردوختید

اُمّت از تقوایتان ره‌توشه ساخت
کفر ازرق جامعه، یکسَر رنگ باخت

ای عزیزان راهِ ما راهِ شماست
چون رهِ هموارتان، راهِ خداست

با امام ِ اُمّتِ حق‌جوی خویش
عهد می‌بندیم محکمتر ز پیش

چون رجایی، باهنر، بی‌گفتگو
جان و سَر، بازیم اندر راهِ «او»

 

هستی در نیستی

شعری از شهید دکتر محمدجواد باهنر 

شور عشقت به دل افتاد چنان مست شدم
که زخود قطع نمودم، به تو پیوست شدم
آتش عشق تو در دل شرری زد که سحر
سوختم، خاک شدم، یکسره از دست شدم
نیست از من اثری هرچه بگردم چکنم؟
لیک در کوی تو چون نیست شدم هست شدم
سر نهادم به کفت پای بر افلاک زدم
مهر گشتم چو تو را ذره شدم، پست شدم
با تو بی پرده بگویم که گرفتار توام
بی جهت نیست که آزاده و سرمست شدم


کشته راه ایمان
سروده شهید محمدعلی رجایی برای همسرش 

تا بشیر تابناک روز دامن گستراند
از فراز کوهساری دور در دامان صحرا
بوسه رگبار دشمن
دور از چشم عزیزان می نوازد پیکر خونین ما را 
همسر من!
زندگی هرچند شیرین است
اما با تمام آرزوها دوست می دارم
به دشت سرخ خون گلگون برویم
یا که بر امواج هستی قطره ای شفاف باشم تا که از دریا بگویم
همسر من!
لاله ای خونین به روی سینه بنشان
چون شب اندیشان هراسانند از گلواژه خون
همسر من!
سرفرازا چهره بگشا
خوشه های اشک را ازدیده برچین
تا مبادا یاغیان شب بپندارند
تواز شوی دربندت به زندان ننگ داری
همسر من! بعد من
با کودکانت مهربانتر باش عین نور چشمانت
تا که ننشیند غبار غم به روی چهره معصومشان
هرگز! همسر من!
کودکانت روزگاری گر نشانی از پدر جویند یا که از نام پدر گویند 
گو که شد در راه ایمان کشته با لبهای خندان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:اشعار,شهید باهنر,شهید رجایی, ] [ 14:1 ] [ سید حسین موسوی انور ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش امدید
آرشیو مطالب
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 137
بازدید کل : 83054
تعداد مطالب : 66
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

ساعت فلش مذهبی
پیج رنک گوگل مهدویت امام زمان (عج)
برای دریافت کد نوا کلیک کنید

معبر سایبری منتظران مهدی